Impotens

Trykbølger kan genskabe potensen

Jyllands Posten, 15. december 2011.
Et banebrydende dansk forsøg med trykbølger kan smertefrit give mænd potensen tilbage og revolutionere behandlingen af manglende rejsning. Som det første sted i Europa har Regionshospitalet Viborg de seneste måneder behandlet impotente mænd med trykbølger på penis. Det har givet opsigtvækkende resultater.

Trykbølger kan genskabe potensen

TV2 26. marst 2017.
Dansk forskningsprojekt har vist, at stamceller kan hjælpe mænd med rejsningsproblemer efter prostataoperation. Men det kan hjælpe langt flere mænd.

Nyt studie på OUH

TV2Fyn 17. december 2014.
Nyt studie på OUH viser, at mænd med rejsningsproblemer kan på potensen igen ved hjælp af såkaldte trykbølger.
Læs hele artiklen her.

Simpel behandling kan give mænd potensen tilbage

Politikken 17. december 2014.
Trykbølger er effektive og giver ingen bivirkninger. Fem enkle behandlinger med trykbølger kan sparke gang i sexlivet for mænd, der oplever, at deres tro følgesvend hænger slapt. Det viser er nyt stort videnskabeligt forsøg, som forskere fra Regionshospitalet i Viborg og Odense Universitetshospital står bag.

Stamcellebehandling

Sundhedsmagasinet: Sex hele livet

Sexlysten falder ikke altid med alderen – tværtimod. Indslag i sundhedsmagasinet på DR1.
Se indslaget her.

Et-hulskirurgi

Strerilisation af chimpanse med et-hulskirurgi

En ny mode at operere patienter på blev for første gang udført på OUH- Patienten var chimpansen Nikoline.

Det var en noget anderlede patient, som mødte overlæge og professor i urologi Lars Lund, da han med sine kolleger skulle sterilisere den 10-11 år gamle hun-chimpanse Nikoline i et samarbejde mellem Klinisk Eksperimentel Institut på OUH og dyrlæger fra Odense Zoo.

Videoer

IPP: Induratio Penis Plastica or Peyronie’s Disease

ESWT behandling af Peyronie’s sygdom. Grundet Youtubes regler kan vi ikke vise videoen direkte på hjemmesiden.
Vi beder dig derfor at klikke på linker hvor efter vidoen åbnes i en nye fane, hvor du bedes klikke på "Se på YouTube".
Se vidoen på ved at klikke her.

CPPS: Chronic Pelvic Pain Syndrome

ESWT behandling af kronisk Pelvic Pain syndrome og kronisk prostatas.

Peyronies sygdom

Orientering om Peyronie's sygdom.

Peyronies

Injektions behandling af Peyronie's sygdom. Grundet Youtubes regler kan vi ikke vise videoen direkte på hjemmesiden.
Se vidoen på ved at klikke her.

Denne video viser og fortæller noget om peyronie´s sygdom.

Når man får mistanke om nyrekræft

Denne film fortæller hvordan det er at leve med kræft som patient og pårørende.

Presse

Når man får mistanke om nyrekræft

Denne film fortæller hvordan det er at leve med kræft som patient og pårørende.

Behandling med stamceller vinder frem inden for urologien

Nye danske studier viser, at behandling med fedtstamceller både kan hjælpe mænd med rejsningsbesvær og peyronies sygdom. Selvom studierne stadig er unge, lader de til at kunne forbedre mænds livskvalitet i fremtiden, siger forsker.
Bragt d.18. december 2020 på dagensmedicin.dk. Obs login kræves for at læse hele artiklen. Ved at tryk på linket her åbnes en ny fane til artiklen

Livet med nyrekræft - Podcast

Podcastserien af Pfizer om ”Livet med nyrekræft” viser, hvordan det kan være at leve med en livstruende sygdom. Denen er skabt for at give viden og håb til patienter og pårørende, som har nyrekræft tæt inde på livet. Du kan finde posten på spotify .
ved tryk på linket her åbnes en ny fane til med podcasten.

Lægefaglige selskaber på stribe dropper arbejdsgruppe om omskæring

Artiklen om omskæring af drenge.
Bragt d.29. august 2020 Kl. 22:55 på dr's hjemmeside.
Se artiklen her.

Bragt d.17. november 2020 Kl. 11:19 på dr's hjemmeside.
Se artiklen her.

Lovende forsøg med stamceller kan hjælpe mænd med rejsningsproblemer

Artiklen om stamceller til afhjælpe rejsningsproblemer
Bragt d.23. OKT 2018 på dr's hjemmeside.
Se artiklen her.

I fremtiden kan din blod- og urinprøve afsløre kræft, før det kan ses på scanninger: Det vil redde liv

Bragt 16. aug. 2021, i Fyens Stiftstidende. Se artiklen her.

Er din penis skrumpet? Derfor sker det

Bragt 11. feb. 2022, i Ekstra Bladet (obs. kræver login for at læse). Se artiklen her.

Øvrig hjemmeside

Danish Kidney Research Center

Danish Kidney Research Center er et murløst center, som vil sætte fokus på forskning inden for benigne og maligne nyresygdomme. Dette vil ske gennem projekter og samarbejde mellem landets øvrige urologiske afdelinger, universiteter samt udenlandske samarbejdspartnere (se styregruppe). Se mere på centeres hjemmeside: danishkidneyresearchcenter.dk